I dag har vi lanserat en uppdatering som förbättrar planläggningsverktyget i Smartplan. Vi har många fler förbättringar på väg och i dag får du den första:
Uppdateringen förbättrar två delar:
1. Överblick över tillgänglighet när du skapar en ny tidsperiod
2. Enklare redigering av ett pass
Låt mig först visa dig hur det fungerade tidigare. Här skapar jag en ny tidsperiod som innehåller tre pass:
Jag har klickat på bemanningen för det första passet och får upp en dropdown med en lista på medarbetare. Denna lista har inte varit sorterad efter jobbtyper och tillgängligt. Förrän i dag.
Nu har vi sorterat listan, så att det istället ser ut så här i dropdown:
Här får du en mycket mer lättöverskådlig lista som gör det enklare för dig att välja rätt medarbetare för ett pass.
Tills i dag har du bara kunnat redigera ett pass bemanning och anteckningar när du klickade på passet. Det såg ut så här:
Från och med i dag har det förändrats, så du kan nu redigera hela passet när du klickar på det. Du kan korrigera tidsperioden, raster, anteckningar, jobbtyp och bemanning. Precis som det bör vara.
Det är ofta små saker som har störst betydelse. När vi ser på dessa förbättringar så undrar vi varför vi inte har gjort dem tidigare. Men vi lär oss varje dag och blir klokare och klokare tillsammans med våra kunder.
Upplever du att det är krångligt att byta från Excel eller ditt nuvarande system behöver du inte oroa dig. Med Smartplan kommer du igång inom några minuter.
Smartplan är verktyget för lätt och flexibel schemaläggning. Lär dig vårt enkla system i dag.
Låga priser och inga förpliktelser är viktigt för dig och du behöver inte en massa onödiga verktyg.