Nya uppdateringar för dina aviseringsinställningar

Idag har vi lanserat ett antal uppdateringar som alla behandlar de aviseringar du får från Smartplan. Det har nu blivit lättare för dig att välja hur du vill ta emot dina aviseringar och du har också möjlighet att se vilka enheter du får mobilaviseringar på. 
 

Välj hur du vill ta emot meddelanden från Smartplan

Som en del av uppdateringarna har vi gjort det tydligare för dig hur du ska göra, för att kunna ta emot meddelanden på det sätt som just du vill ha det. Det innebär att du nu har följande alternativ för att ta emot meddelanden:

  • Ta emot mobilaviseringar och e-postmeddelanden ifall mobilaviseringarna inte kommer fram.
  • Ta emot alla meddelanden via e-post - även om du också får mobilaviseringar.
  • Ta inte emot några meddelanden via e-post. Om du har en aktiv mobil enhet kopplad till ditt användarkonto kommer du självklart fortfarande att få mobilaviseringar.

Som du kan se i skärmdumpen ovan så finns det ett fåtal tillfällen, då du oavsett val kommer att få sammanfattande e-postmeddelanden från Smartplan - det vill säga även om du har valt att inte ta emot e-postmeddelanden. Detta gäller vid:

  • Nytt arbetsschema med arbetspass
  • Redigerat arbetsschema
  • Raderat arbetsschema
  • Arbetsschema som är öppet för önskemål

Vi har valt att skicka ut dessa för att se till att du åtminstone inte missar den viktigaste informationen om vad som händer på ditt konto. Så oavsett hur du väljer att ta emot meddelanden från Smartplan, kan du vara säker på att du blir informerad om dessa fyra saker.

Självklart har du möjlighet att ändra dessa inställningar, oavsett om du är inloggad genom en webbläsare eller i din app på telefonen.
 

Håll koll på vilka enheter du tar emot dina mobilaviseringar på

Har du tidigare upplevt att du velat ta emot mobilaviseringar, men att inget har dykt upp på din telefon? I så fall kommer vi nu att göra det lättare för dig att ta reda på vad orsaken till detta är.

Under “Inställningar” -> “Notifikationsinställningar” kan du nu se vilka enheter som du har kopplat till ditt användarkonto. Här kan du se både aktiverade och inaktiverade enheter, så det blir tydligt vart dina aviseringar skickas.

För att ta emot mobilaviseringar måste du se till att pushmeddelanden är tillåtna på din telefon och att din enhet har listats som aktiverad i Smartplan. Om du skulle uppleva att aviseringarna inte kommer fram, trots att allt är aktiverat på ett korrekt sätt, kontakta då vårt supportteam så att vi kan undersöka saken närmare.

Om en felaktig enhet visas som aktiverad kan du enkelt stänga av den genom att välja “Avaktivera” under namnet på enheten. Det är också här du, på samma sätt, kan välja att aktivera en enhet som du skulle vilja ta emot dina aviseringar på. I så fall väljer du helt enkelt “Aktivera” istället.

Återigen har du möjlighet att hålla reda på dina aviseringsenheter både genom en webbläsare och i din app, så att du alltid kan ha koll på det som du behöver.

Du kan läsa mer om hur du kommer tillrätta med dina aviseringsinställningar i den här guiden.

Vi hoppas att du kan få glädje och nytta av våra nya uppdateringar. Som alltid är du välkommen att kontakta oss via chatten eller på support@trysmartplan.com om du har några frågor. 

Varför är Smartplan något för ditt företag?

Vi gör jobbet åt dig

Upplever du att det är krångligt att byta från Excel eller ditt nuvarande system behöver du inte oroa dig. Med Smartplan kommer du igång inom några minuter.

Flexibilitet, bekvämlighet och enkelhet

Smartplan är verktyget för lätt och flexibel schemaläggning. Lär dig vårt enkla system i dag.

För att priset spelar roll

Låga priser och inga förpliktelser är viktigt för dig och du behöver inte en massa onödiga verktyg.